söndag 11 april 2010

VILL HA!!!

Jag vill ha en laptop! För jag vill spela sims. För på den vanliga daton så typ efter en kvart så blir allting blått och låter RRRRZZZZ. Nu har jag 380 kr. Jag får månadspeng (100 kr) och när jag sätter på kaffe (10 kr) när jag tvättar bilen (25 kr) och när jag moppar (20 kr). Jag har några tips:
1. Mamma köper en laptop snart, så får jag ingen månadspeng. (Jag vet inte hur länge)
2. Jag betalar mina 380 kr och hon resten så får hon låna min laptop.
3. Jag betalar mina 380 kr och hon resten så får hon ta pengar av mig när jag får pengar.
4. Jag väntar i 4 år och väntar på mina pengar. (En laptop med bra skärm och så kostar 4000!)
Vilket var bäst?


// Från Lisa som vill ha en LAPTOP!!!

4 kommentarer:

  1. Ajaj, en knivig situation du är i Nikki, men du skall få ett förslag av mig:
    Nr. 1 , Du får iofs vara utan månadspeng i 3 år (om du köper den på Net on Net). MEN, du kan sätta på kaffe hela tiden, och moppa så huset skiner konstant och ni lär ju ha Hallands renaste bil! Så där får du in dina pengar, bra va?

    Kram från din Favvo :)

    SvaraRadera
  2. Japp. Skit bra. Hörde du det mamma!
    //Nikki

    SvaraRadera
  3. Nja, vi får nog fundera lite till... eller om du har något ännu bättre förslag?

    /Pappa

    SvaraRadera
  4. Ja, att du Pappa ger DIN dator till din dotter!

    Det är väl ändå det bästa eller hur Nikki? Det kostar ju ingenting..... du kan ju låna den när Nikki är i skolan pappa hehe

    Britney Spears :)

    SvaraRadera